at der arbejdes på Lille Syd – jernbanen mellem Roskilde, Køge og Næstved. Der skiftes spor og sveller ud, renoveres broer m.v. Jeg håber inderligt på, at de gamle dieselbankere også udskiftes, især efter det er kommet frem, at der er alt for mange dieselpartikler i DSBs dieseltog. I vores må der være alt, alt for mange, så utætte er togene.
På billedet ses en stor stabel gamle sveller og spor, få nye betonsveller og aktivitet for at få svellerne frem og de gamle væk.
Nej det gør ikke spor.. 🙂
Det ville være godt.
Det ser ud til at være et spændende og omfattende arbejde at følge. Jeg synes, man kan se foråret på billederne.
Det er et omfattende arbejde – medførende at toget er erstattet af bus til 6. maj, hvorefter andre strækninger står for tur. Solen varmede vist – forårsagtigt, den dag.
Så må man håbe, at broerne er af beton og ikke (som togbroen over Limfjorden) skal svejses i Polen. 😉
Det må vi, ellers skal vi køre i bus et år eller to!
Ikke spor – hehe 😉
Jeg kan godt undre mig over, hvor og på hvilke veje jeg møder togbusserne, der er sat ind i stedet for.
Der kører to ad gangen – en direkte mellem Køge og Roskilde og omvendt og en anden, der kører til de mellemliggende stationer. Der står togbus på dem.
Det minder mig om min barndom, hvor vi havde tog (roetog) på disse kanter.
Det tog kørte vel kun en del af året – og var vel en smalsporbane?
Ja de kørte kun en del af året, men det gør “jeres” tog jo også 😉
Du har selvfølgelig ret, men jeg ser bare nogle roespor og ikke forskellen. Jeg har ikke en dyt forstand på noget af det 🙂
Den almindelige jernbane har brede spor, men tipvognstoget i Faxe Kalkbrud var en bane med meget kortere afstand mellem skinnerne. Tænker det sidste også var tilfældet med roetoget, men jeg ved det ikke.