En spontan latter

Det er ikke så ofte jeg griner højt når jeg ser reklamer. Det skete i aftes da jeg læste avisen.

I Berlingske var en helsides reklame. Den lød sådan:

Don’t be blue …

Jyske Bank

… we speak danish.

Det var da et velvalgt hip til Danske Bank og dens “New normals – New standards”. Og andres popsmarte påfund med engelske overskrifter.

Forrige post

Snemand, julemand og engle

Næste post

Cykler i Berlin

Comments

  1. Ja det er godt vi har reklamefolkene til at lyse lidt op en gang imellem. Bankerne har ikke morsomme historier at fortælle.

      • Jørgen
      • 5. december 2012

      Netop, men jeg synes nu der er langt imellem de oplysende ideer fra reklamefolket. Jvf ILVAs Christmas with style.

  2. Jeg begriber ikke, hvorfor alting nu pludselig skal foregå på engelsk, og tænk på hvor mange mennesker, der ikke kan engelsk, måske især i den ældre generation, de mennesker bliver jo fuldstændig koblet af.

    1. Jeg begriber det heller ikke. Om reklamefolkene er dum- eller popsmarte ved jeg ikke, men at de er lige så usmarte som min mobiltelefon, er jeg ikke i tvivl om. Hvordan alle de funktionelle analfabeter folkeskolen producerer og de gamle skal finde ud af det, er mig en gåde.

  3. Hahaha, enig – sikke en hittepåsom reklamemand 😀

    1. Ja, endelig var der en der fattede hvad det går ud på. Dem vil vi gerne se nogle flere hittepåsomheder fra.

Comments are closed.