Korrespondance med Coop om stavning

I forlængelse af min gode korrespondance med Roskildes borgmester, jvf. forrige indlæg, skal her omtales en kortfattet korrespondance med Coop med baggrund i Ellens foto af at kunderne skulle huske at sætte en kop ind i et apparat hvis de ville have sig en kop kaffe.

Det var – som billedet viser – gået fint med at skrive “HUSK KOP”. Det var gået mindre godt på engelsk (“REMBER COP”) og på tysk (“ERINDER TASSE”).

Jeg tænkte at dette var så tilpas langt ude, at Coop ville være interesseret og skrev derfor følgende:

Må jeg foreslå Den ansvarlige for stavning at læse følgende indlæg og kommentarer:  https://mommer.wordpress.com/2013/09/06/alts-den-brugs/#comments

Coop var interessret og jeg fik følgende svar fra Marketing-afdelingen:

Hej Jørgen,

Mange tak for dit input.

Jeg har videresendt dette indlæg til butikken.

Det kan ske at vores butikker laver tastefejl, så tak fordi du gjorde os opmærksom På dette.

Hav en god dag.

Med venlig hilsen

Jeg kan godt se jeg har en tastefejl (Den) og i svaret er der også en (På), men at kalde det stedfundne tastefejl, forekommer at være en underdrivelse.

Måske skulle man overveje hvem man sætter til at betjene tasterne. Af hensyn til forholdet til kunderne.

Forrige post

Morgen og aften forleden

Næste post

Korrespondance om information om fornyelse af kørekort

Comments

  1. Svar

    Det er på ingen måde tastefejl; det er derimod manglende kendskab til både engelsk og tysk. Jeg synes, det er rigtig godt, du skrev til dem – hvis vi nu alle begynder at skrive til dem, kan det jo være, det vil hjælpe.

      • Jørgen
      • 18. september 2013
      Svar

      Enig, helt enig – måske ville mange henvendelser hjælpe lidt på tasteriet.

  2. Svar

    Mon de faktisk ikke kan se, at der er noget alvorligt galt, eller vil de bare ikke indrømme det? I betragtning af Ellens føljeton om “den Brugs” kan man have sine bange anelser om, at det er det første, der er tilfældet. Hvis ikke, er det simpelthen for lavt at nægte at indrømme fejl, for så er det er jo det, de gør.

    Det var ellers en god inspiration.

    • Jørgen
    • 18. september 2013
    Svar

    Måske er det en særlig form for ord-blindhed, der gør sig gældende. Synes det ville have klædt Marketing at sige “Det var skidt”.

  3. Svar

    Ja, det ville have klædt Marketing at sige ‘Det var skidt’. Men du fik da i det mindste et svar, selv om svaret var helt hen i vejret. Det minder mig om, at jeg havde et spørgsmål til Coops webshop – og fik svar en måned efter.

    • Jørgen
    • 19. september 2013
    Svar

    Det ville det. Bedre med et sent svar end intet svar.

    • Ellen
    • 19. september 2013
    Svar

    Det var da en god ide at sende det ind til Coop, men jeg synes bestemt heller ikke, at svaret var tilfredsstillende.
    “Tastefejl” – pfft …
    Det kunne være, vi skulle spamme dem lidt mere i håb om forbedring på et tidspunkt.

      • Jørgen
      • 19. september 2013
      Svar

      Enig x 3, dog synes jeg ikke det er at spamme dem, når man er så venlig at hjælpe dem med god information om noget der ikke just fungerer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *