Ledelse med et suk

Hvis lederen går foran med et suk, var overskriften på en artikel fra 20. august 2001 i DetailBladet.

Så har det konsekvenser for kulturen i virksomheden, idet lederen som sukkende rollemodel ikke formår at skabe sådanne vilkår at personalet med begejstring og engagement går til opgaven.

Artiklen, der var af Kristine Hejgaard, omhandlede hvorledes hun valgte mellem forretninger med sukkende ledelse – og deraf følgende ligegladhed med kunderne – og den modsatte ledelse, der forstod at gå foran og vise vejen via målsætning, delgering osv.

Hvordan mon det er 7 år og megen klogskab senere?

Nogle steder ser det ud til at medarbejderne har overtaget kundernes ulyksalige tendens til at stille kurve og indkøbsvogne alle vide vegne og helst midt i gangene. De medarbejdere, der gør det samme kan selvfølgelige efterligne kunderne – men noget tyder på at lederen ikke sætter en passende standard for oprydningsgrad og almindelig fremkommelighed i butikken.

Så – forskellen ses vist stadig! Eller hvad?

Forrige post

Logbog og dokumentation

Næste post

Arbejdskonflikten og anerkendelse

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *