Livet som kunde 2 – parkanten tog ikke fejl

I forrige indlæg omtaltes en noget overraskende kvittering for parkering i Køge. Problemet er nu løst.

Jeg har i den forbindelse lært et nyt ord. Når jeg parkerer, er jeg en parkant. Logisk nok.

Her er parkeringsmyndighedens svar på min påpegning af fejlen:

Hej Jørgen

Tak for din mail og beklager det sene svar.

Det er efterfølgende blevet konstateret at der var en fejl på automaterne ( opdatering fra leverandøren) der gjorde at parkanterne blev trukket for meget for deres parkering.

Tak fordi du gjorde os opmærksom på fejlen der nu er blevet rettet,  jeg beklager ulejligheden.

Med venlig hilsen

13 thoughts on “Livet som kunde 2 – parkanten tog ikke fejl

  1. Eric

    Det er ikke så tosset at få medhold 🙂

    Jeg kendte heller ikke ordet, men ifølge sproget.dk har det eksisteret siden 1960.
    Desuagtet har min hustru og jeg også en kant (faktisk indtil flere), og man kan let se betydningen på engelsk, om end de ville skrive det i to ord.

    Svar
    1. Jørgen

      Nej, det er ikke så tosset, men det er ærgerligt at man ikke selv finder sådanne fejl i en fart.
      Ordet modsvarer fint det velkendte trafikant.
      Der skal lidt parkanter til i parforhold, kan man synes – og de engelske parkanter ses vel nu mange steder.

      Svar
    1. Jørgen

      Tak. Jeg ser det nu ikke som en sejr, men som en tydeliggørelse af det rimelige i at gøre opmærksom på urimeligheder, uagtet man synes systemet er ufejlbarligt.

      Svar
  2. Donald

    Kære Kunde! Tak fordi du gør os opmærksom på at vi snyder dig. Du får ikke nogen belønning, men vi prøver at finde andre måder at tømme din tegnebog og kreditkort.

    Svar
    1. Jørgen

      Du har ret – jeg tænkte på om de havde medsendt en gratis parkeringsmulighed i en periode, men det er sikkert for meget at forvente. Man har dog takket pænt.

      Svar
  3. Farmer

    Vi har vel alle et par kanter hist og her.
    Fint du som parkant fik ret. Jeg tænker lidt ligesom Donald.
    Det kunne være interessant at vide, om firmaet har øget deres egenkontrol efter din afsløring.
    Hvor er grænsen mellem bevidste og ubevidste fejl og hvornår bevæger bevidste fejl sig over i afdelingen for bedrageri?

    Fejl af den type du blev udsat for er jo en sand pengemaskine for firmaet, som samtidig ødelæggende for Køges handelsliv.
    Nu tog du kampen op; men andre -som jeg selv f.eks.- lægger blot deres handel et andet sted, hvor parkeringen er fri.

    Jeg vil foreslå, at du videresender ordvekslingen til handelsstandsforeningen, hvis en sådan findes i Køge. Reelt er det dem, som har de store penge i klemme ved potentiel kundeflugt.

    Svar
    1. Jørgen

      Jeg kom nu ikke til at betale for meget, men er ikke klar over, hvad der var sket hvis jeg blot var kørt.
      Det er klart fejl kan opstå, men det er bekymrende, at man ikke har mere styr på egen ufejlbarlighed end tilfældet var og udøver passende egenkontrol.Man må håbe firmaet har lært et eller andet.
      Bortset fra det er der rimelige gratis parkeringsmuligheder i kortere tid, hvis man skal handle i bymidten, men man skal huske at læse informationerne og stille p-skiven.

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.