I øjeblikket sendes pakker rundt i det ganske land. Og det i et omfang som man i gamle dage sendte julekort.
Det er naturligvis også let at hente ting og sager på postkontoret, hvilket vil sige den lokale brugs.
Når jeg skal bestille gaver, er det lettest at gøre det, når der foreligger et specifikt link.
Et sådant førte forleden til en bestilling hos Wupti – og vupti var pakken der næste dag. Det viste sig at pakken var uindpakket.
Det er ikke lige set før. Og det ser ikke ud til, at der er mange uindpakkede pakker på postens pakkebånd, når der i sorte fredags anledning vises pakker i rå mængder i nyhederne.
Men min pakke var ikke pakket ind.
Adresseetiketten var klistret på den kasse varen var anbragt i. Enhver kunne se hvad indholdet er.
At kassen var trykket og havde en flænge på 10 cm er muligvis en følge af forflytningen med posten, men måske så kassen sådan ud inden den blev sendt.
Den slags kasser er forsynede med en lille flap, der holder kassen lukket. Flappen var sat fast med tape, men flappens fæstning til kassen var revet over. Om det er sket undervejs eller før, kan jeg ikke vide noget om, men forsendelsen var således åben. Om det hele var i kassen er ikke til at vide.
At spare på omkostningerne er prisværdigt, men ikke på denne måde. Jeg vil gerne have, at emballagen ser nogenlunde ud, når gaven pakkes op.
Konklusionen er naturligvis, at Wupti ikke kan regne med at sælge noget til mig en anden gang.
Jeg synes bestemt heller ikke, at det er i orden, og jeg ville klage til deres kundeservice. Hvis ingen reagerer, bliver der heller ikke gjort noget ved det.
Jeg har tænkt på at sende virksomheden en mail. Mit gæt er at det ingen effekt har.
Det var da utroligt, at din pakke ikke var pakket ind. Det har jeg ikke hørt om før. Den ene gang, jeg har bestilt noget hos Vupti, var pakken grundigt pakket ind. Jeg synes lige som Ellen, at du skal klage …
Det var utroligt, og jeg må hellere sende dem en hilsen.
Det var da besynderligt. Varer som pakkepost skal naturligvis være forsvarligt emballeret, og emballagen skal være ubrudt, når man modtager varen.
Jeg er ganske enig i hvert ord.
Tilføjelse:
“Køber skal afholde de direkte fragtomkostninger. Sælger vil dog refundere købers rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og køber skal huske at gemme kvitteringen for afsendelsen, så sælger kan tilbagebetale købers fragtomkostninger.”
Sakset fra https://www.wupti.com/artikler/handelsbetingelser-privat
Jeg har nu ikke selv læst betingelserne (ikke grundigt), men det springende punkt synes at være, hvad ‘forsvarlig emballage’ vil sige.
Jeg synes ikke den karton varen er pakket i fra leverandøren er forsvarlig emballage i henseende til forsendelse med pakkepostforsendelsesfirmaer, men det synes Wupti åbenbart. Når man ved modtagelsen så hvorledes forsendelsen så ud, kan man vanskeligt opfatte den som forsvarligt emballeret.
Det lyder som om nogen har overvejet/prøvet at stjæle pakken undervejs.
Håber vi finder ud af hvilke net-butikker, man kan stole på. Det skulle man måske skrive nogle indlæg om, – og prøve af med “trust-pilot” og andre bedømmelseswebsider.
Det tror jeg nu ikke. Men da jeg efterfølgende søgte på produktet igen, kunne jeg se, at man havde en demomodel til salg til en lidt nedsat pris. Det er måske den jeg har fået.
Jeg kender ikke Wupti, men jeg fravælger den og andre butikker der leverer sjusk.
Hold da op noget svineri! Indholdet af pakken har jo ikke været gratis, så selvfølgelig skal det være forsvarligt emballeret.
Du skal klage til direktionen og skrive, at du aldrig nogensinde handler der mere.
Nej, indholdet kostede en del, og jeg er ganske enig med dig. Jeg har skrevet, men kun til kundeservice. Svaret fremgår af næste indlæg.