Julegaveindkøb

Kommunikation

I slutningen af november er der som bekendt ikke længe til jul.

Tilbudskataloger er modtaget i massevis, ønsker er formuleret, beslutninger truffet om hvad hvem skal have.

Har forretningerne det så? Ikke altid.

Det kan medføre et vist arbejde at finde ud af om det lader sig gøre at købe herlighederne på et senere tidspunkt – som følgende udveksling er et eksempel på.

Kunden: I har … i Jeres julekatalog. Den vil jeg gerne købe.
Personalet: Vi har den desværre ikke endnu.
K: Hvornår får I den?
P: Det er der ingen, der ved.
K: Hvornår ved du, om I får den?
P: Jeg håber, vi har den før jul.
K: Jeg spurgte ikke om, hvad du håber, men om hvornår I ved, om I får den.
P: Om et par dage.
K: Vil det sige, at jeg kan ringe på fredag og få det at vide?
P: Ja, for jeg ringer i morgen.

Om fredagen havde butikken fået varen, og den blev købt.

Mon butikken havde solgt den, hvis kunden havde accepteret de første svar på spørgsmålene?

Forrige post

Gøre-lister eller to-do-lister

Næste post

Tangenttransaktioner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *